Dolina Straha

Moram priznati da jako dugo nisam  volela Šerloka Holmsa i da sam uvek prestajala da gledam kada bi se na televizoru pojavio on  sa svojom lulom i šeširom od tvida. Nisam gledala serije i filmove o njemu , jedva sam odgledala modernu verziju Šerloka i jedina koja mi je bila gledljiva je neka ruska verzija koju su davali na Rtsu. Šerlok mi nikada nije bio drag lik, ali uhvatila sam sebe kako se smejem uz ovu knjigu  i njegovom genijalnom sarkazmu  već na prvoj rečenici. I morala sam da mu priznam da je on Šerlok neodoljiv.  Naravno da sam morala da pročitam knjigu do kraja posle tokvog duhovitog uvoda. U pitanju je  bila jedna od onih malih dzepnih Blicovih knjizica i da sam znala da će mi se ovoliko dopasti priča o čuvenom detektivu iz ulice Bejker sigurno ne bih toliko ravnodušno prilazila pored njih kada ih spazim na trafici, ali ja zaista nisam očekivala da će mi se ovako nešto dopasti. Izgleda da je istinita ona cuvena recenica "Ne sudi o knjizi po njenom filmu!".
                       izvor amazon.com

Ova knjiga je za mene najveće iznenađenje godine i sada ću konačno preći na to o čemu je knjiga naravno bez da vam otkrijem pojedinosti same radnje, jer ovo je ipak detektivski roman i najveća mu je čar da otkrijete ko je ubica i razrešite zločin zajedno sa detektivom, ali nije i jedina njigova čar , jer je Artur Konan Dojl zaista bio sjajan pisac i ne znam zašto sam imala predrasude da to nije.

U kratkim crtama Šerlok i Votson dobijaju pismo koje je šifrovano i poslato da bi se sprečilo ubistvo. Naravno oni su uspeli da dešifruju poruku, ali ne i da spreče zločin , jer im odmah ubrzo potom bude javljeno da je onaj na koga se poruka odnosila mrtav. Oni potom hitaju u obliznji zamak gde se zlocin desio motivisani neobicnošću slučaja i sumnjom da iza svega ovoga stoji Morijarti. Zatim sledi istraga razrešenje mistsetije i pozadinska priča sve kalsične etape jednog detektivskog romana uz neočekivani obrt.

Ono što mi se najviše dopalo je to što Morijarti nije predstavljen kao Šerlokov lični neprijatelj već kao jedan simbol za zlo iz senke strašno snazno i moćno koje nam deluje skoro nezaustavlivo, ali mi ipak gajimo nadu da je Šerlok u stanju da se sa njime izbori. Morijarti je time dobio jednu novu dimenziju i to što Šerlok želi da ga porazi nije više stvar sujete , igre ili ličnih čarki i poklapanja kako je to prikazano u npr modernoj verziji. Šerlokova borba protiv Morijartija je ona praiskonska borba između dobra i zla. Borba za vrlinu iako sam junak koji se bori nije narocito obskrbljen vrlinama te nije ni narocito drag , poprilicno je poročan itd. , a samim tim je ili uprkos tome  savršeni borac za vrlinu i pravdu.
  Za kraj zelim samo da napomenem da jedva čekam da procitam još neku knjigu o Šerloku Holmsu i  da vas pitam  li imate možda neku preporuku koje Dojlove knjige sledeće sledeće da se latim?

Comments

  1. Nisam čitala knjige, film sam neki, verovatno, nekad davno i pogledala. Ove nove verzije ukućani prate, pa ponekad neki munut i odgledam.
    Verijem da ti preporuka za neki redosled nije potrebna, to ti se prosto sviđa ili ne, odnosno sve su podjednako zanimljive. Nešto kao Agata.
    U stvari, ja ti ovo pišem samo da ti mahnem u prolazu... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evo da uzvratim mahanje. :) Meni se čini da one imaju neki redosled bar po gudridsu, al nisam sigurna da li ima veze kojim se redom čitaju, pa zato pitam. :) Čitala sam par knjiga od Agate nisam bila preterano oduševljena mnogo više mi se sviđa ona serija o Poarou. :)

      Delete
  2. Moram da priznam da nikad nisam bila ljubitelj Serloka, ni knjiga ni filmova. Jednostavno ne mogu da pratim njegov tok misli kao Poarou. Nevu imati vremena da citam nesto o njemu, ali ai je drago da se nekom ko ima slicno misljenje kao ja, knjiga dopala.
    P.s. Gledala sam i ja rusku verziju, onu od 6 epizoda na Rts-u. Ne zato sto sam fan Serloka, vec sto ga glumi jedan od najlepsih ruskih glumaca Igor Petrenko 🥰❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da eto ni ja ne volim da ga gledam , ali mi je ta serija bila super iako ne znam ko je taj glumac. :D Serija o Poarou mi je prosto genijlna obozavam tog glumca koji igra Poaroa bukavlno ga zamišljam tako kako ga je on odigrao i nikako drugacije. :) Nisam čitala mnogo Agatinih knjiga , ali to što jesam mi je uglavnom samo ok nije mi bilo nišeto posebno.

      Delete
  3. "Baskervilski pas", obavezno! Najlakše ćeš je pronaći, jer je verovatno najviše puta i prevedena/objavljena kod nas, važi za klasik među pričama o Šerloku, ali stvarno je odlična.
    I mnogo mi je drago što ti se svidela knjiga, oseti se u tekstu u kome sam takođe uživala. Ja sam isto relativno "kasno" otkrila Artura Konana Dojla kao pisca, jer sam Šerloka upoznala kao veoma mala preko nekih posrednih izvora: filmovi, strip (bio je "Šilja Šerlok" u Mikijevom Zabavniku), igračaka i nekako je uvek Poaro bio moj favorit, a Agata Kristi omiljeni pisac krimi-romana.
    Nabavila sam ceo komplet iz novina (kao i Agatu), srećom pa sad možeš da nađeš za 100 din. po knjizi (ukupno ih je 13) i mislim da baš vredi, to može uvek da se čita, zanimljivo je, a nije banalno.
    Što se tiče filmova, moj omiljeni Šerlok je Robert Dauni Džunior i filmovi Gaja Ričija su mi uopšte najdraži zbog celokupnog utiska, estetike ponajviše. Zanimljiva je serija "Elementarno", koja je inspirisana Šerlokom, ali samo to (glavni lik se zove isto, a pomoćnica mu je - Džoan Votson), inače je priča posebna i samostalna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Važi imaću u vidu Baskervilskog psa mada mislim da odprilike znam priču, ,jer je ta najpoznatija, a imali smo i odlomak u nekom udzbeniku iz engleskog. :) Nisam gledala tu seriju sa ženskim Votsonom , al sam čula da je super. :) Da valjda ću naići na njih kod nekog preprodavca. :)

      Delete
  4. Odgledala sam film sa Robertom Daunijem prvi deo i nije mi se dopao, zato sam se nećkala oko bbc serije u kojoj glumi Benedikt, ali sam je ipak pogledala i ispostavilo se da je odlična, obožavala sam njegovu genijalnost i sarkazam, ne mogu ni da zamislim koliko bi mi se dopala knjiga, odabraću neku džepnu i obavezno pročitati.
    Zašto ne dodaš gadžet za pratioce da možemo da te zapratimo?

    I'mperfect

    ReplyDelete
    Replies
    1. E pa hvala ti na predlogu meni to nije palo na pamet, ne znam ni kako se to dodaje moram malo istražiti. :) Daj šansu knjizi verovatno će ti se svideti , ako su ti se dopale i ekranizacije. :) Nisam sigurna koji je to film ima baš dosta filmova o Šerloku , ali mislim daga nisam gledala. :)

      Delete
  5. Nisam gledala nijedan film sa Šerlokom Holmsom, niti sam čitala knjige. Mnogi su hvalili neku seriju koja se prikazuje, mada ja najviše volim da prvo pročitam knjigu, pa onda da gledam seriju ili film. Ovu ću uzeti u obzir, jer mi djeluje jako zanimljivo. Super post i odlično opisano.❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti na komentaru. :) Pa nije serija rađena baš po knjigama ta moderna tako da mozeš i da je odgledaš mene je malo nervirala, ali nije loša. :) Knjiga je svakako mnogo bolja i nije ni jako dugačka. :)

      Delete
  6. Interesantno, ali moje upoznavanje sa Šerlokom Holmsom je došlo preko ekranizacije, i to one najnovije BBC-jeve (dok se moj otac, recimo, kune u onu klasičnu sa Džeremijem Bretom). Posle toga sam čitala pripovetke, i bile su zanimljive, nije da nisu, samo mislim da sam se opsesivnim gledanjem serije i čitanjem o njoj malo zasitila same priče, pa nisam nastavljala dalje.

    Hvala ti na podsećanju, ali i motivaciji - mogla bih da mu se vratim u nekom narednom periodu! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti na komentaru i čitanju. :) Nisam znala da ima nova BBC adaptacija Šerloka, što se tiče te klasične adaptacije meni su te stare verzije Šerloka isto antipatične , šta ću. :') Možda je mene knjiga oduševila baš zato što ne znam sve slučajeve i priče iz adaptacija, pa mi je sve bilo npvo i uzbudljivo, al svakako joj daj šansu ova je baš nekako manje poznata priča. :)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sajamski Book haul

Filmovi o piscima

Sedam smrtnih grehova čitanja