Sajamski Book haul

 Dugo nisam nista pisala na bolgu, pa sam odlucila da se javim jednim nadam se kratkum tekstom. Iako nisam ove godine posetila sajam nisam odolela snizenjima na sajtovima, pa sam narucila nekoliko knjiga, a sada slede opravdanja zasto zam to ipak ucinila to jest razlozi zbog kojih sam izabrala bas ove knjige. Nadam se da ce vam se ovaj tekst dopasti i da cete uzivati u citanju isto koliko i ja uzivam u book haulima drugih.



Svet leda i vatre

Moram da priznam da nisam imala nameru da nabavljam ovu enciklopediju Martinovog sveta , ali sam na instagramu videla pohvale o tome koliko je lepo, pa sam na kraju ipak poklekla. Osim toga zelim opet da se malo vratim i dodat o upoznam sa svetom Vesterosa sa obzirom na to da se zavrsila serija "Kuca zmaja" i da nemam vise sta da gledam ponedeljkom. Moram da priznam da nisam imala ni nameru da odgledam ovu seriju ne nakon onog fijaska sa poslednjom sezonom Gota, ali sam cula povoljne utiske ,pa sam odlucila da ipak pogledam i sasvim sam se odusevila i navula na pricu. Sasvim sam se udubila u pricu i mnogo puta sam se iznenadila dogadjajima koji su se odigrali pre Plesa zmjeva, jer sam sasvim pozaboravljala sta se sve izdesavalo pre i tokom tog rata tako da mi uopste ne vredi sto sam citala "Vatru i krv" ,jer cu izgleda morati opet da je citam ako ne nadjem sve odgovore i spojlere u ovoj enciklopediji koja je prelepo ilustrovana i volela bih da je i serija jednako magicna koliko i ove ilustracije.



Kuca u ulici Mango

Za ovu knjigu sam cula pre nekoliko godina kada sam revnosno pratila booktube i domaci i strani , cak sam i pratila one jako popularne strane booktubere koji citaju iskljucivo knjige za mlade to jest za tinejdzere. Ovo je isto jedna od knjiga za tinejdzersku populaciju, ali su ga u videima uvek navodili kao "klasik" tinejdz romana, pa me je to zainteresovalo da procitam ovu knjigu i saznam o cemu je i zasto je toliko hvaljena.



Kao voda za cokoladu

Ovu knjigu mi je pre par godina preporucila drugarica i cim sam videla da ju je izdala Laguna morala sam da uzmem zebi jedan primerak. Secam se da mi je Milica sa odusevljenjem pricala o njoj i zaista verujem njenom ukusu, jer retko kad bas tako nesto pohvali. Sto se tice same price znam da je u pitanju magijski realizam i da je o devojci koja kuva , ali njena hrana ima magicna svojstva da prenosi emocije.



Cokolada

Ovo je knjiga po kojoj je snimljen film "Cokolada" sa Jhonny Deepom i koji sam ja jako davno gledala, pa se ne secam svih pojedinosti. Osim toga procitala sam par povoljnih kritika na goodreadsu i pozelala sam da se ponovo upoznam sa pricom.


Sto i jedan dalmatinac

Kao dete sam volela ovaj crtani i secam se da sam imala jaknu na dalmatince, verujem da sam mozda i trazila jednog , gledala sam i igrani film , no medjutim ja zaista nisam znala da je ovaj crtani inspirisan knjigom sve dok Laguna nije izdala knjigu Dodi Smit. Za Dodi Smit sam cula , ali nisam imala prilike da se susretnem sa njenim pisanjem , pa sam eto uzela ovu knjigu da to ispravi. Zaista se nadam da ce mi se knjiga dopasti.
 Ove godine sam gledala film Cruella i moram priznati da je odlican, zabavan i zanimljiv , iako mi se ne svidja to sad cec ucestalo opravdavanje negativaca u Diznijevim filmovima, ipak je Kruela de Vil neko ko je zeleo da odere sto stenaca zbog jedne bunde. Naravno taj detalj nisu stavili u film nego su napravili sasvim novog lika koji cak i poseduje psa koga voli. U ovom filmu njeno ime je Estela i ona je jako talentovana modna dizajnerka , linija izmedju dobra i zla je postala siva ako ne i izbrisana sto me ostavlja sa pitanjem zasto nisu jednostavno napravili sasvim novu pricu o mladoj dizajnerki bez mesanja sa ovom pricom.  Inace zanima me kakava je Kruela prikazana u originalu to jest u ovoj knjizi da li je mozda cak i strasnije od poznatih adaptacija. Raduje me i to sto mislim da je sve isprica o iz perspektive kucica.

Takodje nisam znala ni da su Maza i Lunja inspirisani jednom pripovetkom, iako mi je to bio omiljeni crtani  , stoga sam morala da je procitam. Inace sigurna sam da bi se meni dopala ova knjiga i kao detetu ,jer sam volela da citam knjige o psima i vukovima kao sto su "Beli ocnjak","Zov divljine","Lesi se vraca kuci".


Kod zenskog raja

Priznajem da sam ovu knjigu iskljucivo kupila zbog korica i lepih halina. Nisam nikada citala Zolu , ali nadam se da ce mi se dopasti njegovo pisanje i njegova kritika besomucnoj kupovini odece koja je aktuelna ukoliko e i vise nego onda. Doduse ko sam ja da kritikujem sa obzirom na moju manjakalnu kupovinu knjiga.


Ostrvo sa blagom

Ovo je nesto cemu se neizmerbo radujem, malo sam zavirila u knjigu i bila sam odusevljena pocetkom tako da jedva cekam ovo da citam vec vidim da cu biti uvucena u ovu avanturu.


Oluja maceva I i II
Sto se tice Oluje maceva procitala sam prvi deo i jako mi se dopao ,jer se ne podudara sasvim sa desavanjima u seriji i uzela sam drugi deo da iskoristim priliku i procitam ga dok me jos traje euforija oko Gota i sreca sto se opet cuje ona cuvena muzicka spica.


Mobi Dik

I najbolje za kraj. Mobi Dik je jedan od onih klasika za koje me je blam sto ih nisam citala (ne znam zasto) , pa sam odlucila da to ispravim. Mislim da je ovo jedina knjiga sa spiska za koju znam odprilike sta se u njoj desava i da je u pitanju lov na kitove tacnije na jednog albino kita po imenu Mobi Dik. Osim toga gledala sam books and lilies video u kome prica sa odusevljenjem o Melvilovom pisanju, pa se nadam da ce se i meni osto toliko dopasti knjiga. Na policama imam jos jednu njegovu knjigu u ozdanju Loma , po imenu Pisar Batlrbi za koju se takodje nadam da ce mi se dopasti i da nece vise samo skupljati prasinu.

Nadam seda se vidimo u nekom sledecem tekstu u kome cu nadam se pricati o nekim procitanim , a ne samo kupljenim knjigama, no ove godine cini mi se da upola manje citam nego inace tako da ako imate neki savet kako ispasti iz citalacke krize javite.


Comments

Popular posts from this blog

Filmovi o piscima

Sedam smrtnih grehova čitanja