Ja volim proleće upitnik 💜

Mislim da mi je ove godine proleće malo udarilo o glavu , pa sam odličila da u slavu proleća uradim i neki prolećni tag.

1. Kakvo je proleće tamo gde ti živiš?
Ja sam trenutno u Novom Sadu i proleće je ovde divno. Napolju je toplo , nema jakog vetra i svuda je rascvetalo drveće.

2. Koju knjigu sa nestrpljenjem iščekuješ ovog proleća?

Nije baš prolećna knjiga , ali željno išcekujem novu knjigu Dzordza Martina "Vatru i krv" koja je o istoriji porodice Targerijen. Mislim da ću najpre nju čitati , jer mi je zanimljivo da istražujem pojedinosti istorije Sedam Kraljevstava  plus će biti mnogo više zmajeva.

3. Reci nam nešto o korici koja te asocira na proleće?

Ima baš puno korica koje me asociraju na proleće, ali izdvojiću ove . " Crno mleko" lici na proleće jer ima mnogo cveća na koricama, dok mi Muzej nevinosti izgleda kao da je napolju vrlo lep dan i svi ovi ljidi su pošli nekud u prirodu na piknik, a i sama  boja ruzičastog kabrioleta je vesela i prolećna .  Što se tiče " Kluba nepopravljivih optimista " i one mi deluju poprilično prolećno zbog vedre boje neba koja dominira koricama.

 Od ovih knjiga sam čitala samo knjigu Elif Šafak " Crno mleko" koja mi se baš svidela i jako me je prijatno iznenadila  jednostavnost sa kojom Elif piše . Inače knjiga je o položaju raznih knjizevnica tokom istorije i njihovim odnostima prema svojoj deci ili majcinstvu, a paralelno prati i život Elif Šafak i njene posvađane strane ličnosti koje su duhovito predstavljene kao unutarnji harem malih žena.

4. Gde ćeš čitati ovog proleća?

Tamo gde čitam tokom cele godine, u krevetu. Ne baš najoriginalniji odgovor. Inače ja već duze vreme planiram da odem u Bulevard books i da tamo sednem i čitam uz neku kaficu, al nikako da to zapravo uradim, a atmosfera je tamo idealna za čitanje uz mnoštvo udobnih fotelja, knjiga i fini džez u pozadini. Imaju čak i sliku Crnjanskog na zidu , bukvalno ne moze biti savršenija knjizara. Verovatno bi bilo prolećnije da odem u park i čitam, porobaću da to i uradim , to zapravo zvuči kao sjana ideja. :)

5. Nađi korice koje na sebi imaju sunce!
E ovo me je poprilično namučilo. Prevrnula sam celu policu i nigde Sunca! Našla sam samo minjaturno sunce ( ako je to uopšte Sunce) na Prdru Paramu , ali ne na korici nego sa strane. Na engleskom se to kiže spine, jel postoji reč na srpskom za ivicu knjige? PS Obavezno pročitajte Pedra Parama pre Sto godina samoće.

6. Šta najviše voliš da čitaš tokom proleća?

 Nekako s proleća čitam isto što i u ostatku godine šta mi prvo padne šaka. Trenutno čitam knjigu " Čovek koji je izmišljao priče" Rivere De La Kruz.

7. Nađi koricu sa puno boja. :)
E ovo sam kupila skoro na kiosku i baš su mi divne korice nekako su šarene i vesele. Nisam je još čitala, ali sam probala da čitam "Mesečinu" Pjera La Mira koja mi se nije dopala,pa sam odustala od nje, jer je bila previše ljubavna. "Mesečina" je inače o životu Kloda Debisija i zaista je njegov život bio vrlo detaljno prikazan do najsitnijih pojedinosti i vidi se da je Pjer La Mir dosta istraživao, ali falilo je razumevanje za njegove postupke mislim da ih Pjer La Mir ni sam nije razumeo , pa nije mogao ni da ih približi čitaocu samim tim je knjiga bila malo dosadna.  Iskreno se nadam da će mi se Mulen Ruž mnogo više dopasti.

8.Koga taguješ?
Ako se osećate prolećno i  sami tagujte se i uradite ovaj upitnik . :D I za kraj koja vama knjiga deluje prolećno ili koju planirate sada čitate u prolećnom raspoloženju?

Comments

  1. Divan upitnik,nisam do sada nailazila na njega.:)
    Obožavam proleće, to je moje omiljeno godišnje doba, ponajviše zato što sam rođena u (kasno) proleće, pa najviše volim upravo taj prelaz ka letu, kraj maja-početak juna, kada nije ni previše vrućina, a ni sveže, nego taman.
    Ovih dana me baš zahvatilo prolećno raspoloženje, iako ga narušava to što je ove sedmice u Čačku mnogo hladno, duva vetar, ujutru je čak i minus, pa mi sve to nekako ne ide uz ovo prelepo procvetalo drveće (kao na tvojoj slici). JEDVA ČEKAM da stvarno krene prolećna temperatura, pa da "uskočim" u patike i da mogu na terasu, u park, dosadili su mi džemperi i kaputi. Ova zima se pošteno otegla.
    Odlični su ti odgovori. Eto, mislim da ni ja ne bih mogla da nađem neku knjigu sa suncem na koricama. A "Mulen Ruž" i "Mesečinu" sam takođe kupila pre neki dan i moram priznati da me dizajn korica očarao, a ovu prvu inače godinama već želim da pročitam, jer mi je Tuluz-Lotrek jedan od dražih slikara.
    Iskreno, nemam pojma šta ću čitati ovog proleća mimo literature za faks. Planiram "Call me by your name", uz gledanje ekranizacije, to mi baš "vuče" na ovo doba godine. Sve ostalo ću odlučivati u hodu, zavisno od inspiracije i slobodnog vremena.
    P.S. Svala čast kad možeš da čitaš u krevetu, ja ni TV nisam u stanju da gledam ležeći, odmah zadremam.:)
    Ta knjižara zvuči savršeno, posebno portret Crnjanskog!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti na komentaru nadam se da će vam se prolepšati vreme. :) Mene obično uhvate alergije kada krene proleće , al sad mi je super , pa mogu da uzivam. :) Da , ko bi rekao da su sunca na koricama tako retka, al verovatno bi našla nešto bolje meni nisu ovde sve knjige. Super za Call me by your name ja još nisam gledala taj film što se tiče knjige ne znam da li ću je čitati zavisi od toga koliko mi se svidi film. :)

      Delete
  2. E, da, ivica knjige se kod nas zove hrbat.:)

    ReplyDelete
  3. Evo, najavljuju za vikend, pa se iskreno nadam.Isto patim od sezonskih alergija, ali one brzo prođu, što me teši.
    Tu knjigu sam kupila baš na poslednjem Sajmu i još se dvoumim da li prvo da gledam film ili obrnuto, jer sam čula da je film za nijansu bolji.
    A to za hrbat sam načila tek kada sam počela da kupujem polovne knjige, pa nailazila na opis kod antikvara "hrbat oštećen" ili tako nešto; inače i ja uglavnom zovem "ivica".:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma ja sam počela da gledam filmove pre nego što pročitam knjigu ne mogu da ispratim kojom brzinom sve ekranizuju. :D Eto vredi kupovati na internetu svašta se nauči. :)

      Delete
  4. Odlican post, mada je meni omiljeno doba jesen (rodjena u novembru) . Ovg proleca nesto sto nnon stop citam je Dzensonova istorija umetnosti. Polagano sam je citala i zavrsila je polovinom marta. Iako mi ona treba za prijemni, u ovom trenutku, malo me je zasitila, pa sam kao alternativu pocela da gledam RTS-ove emisije o slikarstvu kao i citanje Vazarija, koga sam sam u nedavno u biblioteci.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I ja više volim jesen , al baš me je obradovalo ovo lepo vreme i sunce. :) Što se tiče Jansona jeste malo naporan za čitanje. :)

      Delete
  5. Ja proleće obožavam, jako mo se svideo tvoj post, a za čitanje moram reci da sada čitam jednu super knjigu koja se zove "čitač iz voza u 6 i 24 ". 😊😊

    https://aandymm.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti i hvala na komentaru. Mislim da sam čula za tu knjigu mada ne znam tačno o čemu je, uživaj . :)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sajamski Book haul

Filmovi o piscima

Sedam smrtnih grehova čitanja