Big books book tag

Big books book tag ili što bi rekli neki ljudi tag debelih knjiga. U suštini trebalo bi da izaberete 5 najdebljih ili najvećih knjiga koje ste pročitali sa vaše police i predstavite ih, a potom izdvojite dve koje niste još pročitali , jer ste prestravljeni njihovim obimom. Ja ću malo da varam pa ću predstaviti 5 najobimnijih knjiga koje sam pročitala , a broj strana će pokazati goodreads , jer ja lično ne posedujem ni jednu od ovih knjiga, pa ne mogu da uporedim koja ima više strana. Ovaj tag radim , jer sam primetila da mnogi ljudi izbegavaju knjige sa mnogo strana , pa sam sad odjednom i ja počela to da radim , iako sam pre takve knjige obožavala i volela sam da za letnji raspust uzmem neku knjigu od hiljadu strana i da natenane uživam u višku slobodnog vremena.  Da citiram sebe ako nema hiljadu strana kao da i nije knjiga. :') Sada se sve promenilo i iako imam vremena vreme trošim na telefon, a knjige koje čitam su se znatno smanjile uglavnom imaju oko sto strana , a ove koje imaju više od sto mrcvarim mesecima. Za sve ovo krivim moj telefon, sebe i gomilu stranih jutjubera buktjubera koji večno ponavljaju da se plaše debelih knjiga. I da znam i za onu izreku krave su debele knjige su obimne , namerno pišem ovako čisto da ja sama uvidim koliko je apsurdno moje ponašanje postalo. Elem ovo pišem da podstaknem sebe da čitam više i da ne biram štivo po broju strana, ni po godišnjem dobu, ni prema položaju zvezda na nebu kako se to već na jutjubu radi nego prema onome što mi se čita.

Napomena
 Znam da mnogi od vas nemaju sličnih problema niti razmišljaju o broju strana kada biraju sledeću knjigu za čitanje i iskreno mi je žao što morate da čitate ovu jadikovku, ali u međuvremenu sam krenula da čitam drugu knjigu Seoba i odustala sam zbog velikog broja strana, pa sam odlučila da objavim ovaj tekst kako bih se sad stvarno opametila i nadam se da će ovo pomoći.

1."Jadnici" Viktor Igo- Ova knjiga je jedna od najboljih knjiga koje sam ja ikada čitala i jedva čekam da je ponovo čitam. Prepuna je kompleksih likova čije su priče medjusobno ispreletene, osim toga ovo je jedan od romana sa najboljim predstavljanjem prostora kada Žan Valžan i Kozeta beže po Parizu vi prosto možete da vidite i osetite Pariz.  Priča počinje digresijom o jednom dobrom svešteniku , zatim se u priču uvodi glavni junak Žan Valžan koji je odslužio robiju , jer je ukrao jedan hleb za svoju gladnu porodicu. U svakom slučaju priča je vrlo kompleksna koliko i sam život i govori nam o tome koliko je bitna promena i čovekova mogućnost i želja da se menja. Kao i o onima koji ne veruju u to da se čovek ne može promeniti i vide svet samo crno ili  belo. To je pričao o opraštanju, o ljubavi, o roditeljskoj ljubavi, o revloluciji o bukvalno svemu. Šta god da vam padne na pamet vi ćete to naći u ovoj knjizi. Postoji čak i mali deo o ljubiteljima knjiga u vidu  opata koji uvek izadje iz stana sa jednom knjigom, a vrlo često se vrati sa tri. I koji je bio jako siromašan, ali nije prodavao svoje knjige,a na kraju mu se sreća osmehnula.




2."Grof od Monte Krista" Aleksandar Dima Stariji - Ovo je jedina od knjiga sa liste za koju mislim da je mogla i malo da se skrati , ali sveobuhvatni dojam je da nije toliko loša iako me je povremeno nervirala. To nije idealna knjiga za mene tj. ja nisam njen idealni čitalac. To je tako i ja tu niša ne mogu. Roman je o osveti Dantesa i njegovom preobražaju u bogatašta Grofa od Monte Krista koji se sveti zbog odležane robije za zločin koji nije počinio.

3."Don Kihot" Migel de Servates- Čuvena priča o borbi sa vetrenjačama. Knjiga se sastoji iz dva dela . I drugi deo je definitivno moj favorit naročito scena kada Don Kihot postaje poznat po svojoj ludosti, pa odlazi na večeru kod jedne bogate porodice koja ga ugošćava samo da bi mu se narugala. Oni čak osmišljavaju čitavu peripetiju i predstavu da ga ponize. Prvi deo je malo naporan i repetetivan Don Kihot negde ode i dobije batine i tako unedogled. Prosto neverovatno da je nekada ovo bio hit što bi rekli ljudi bestseler i to knjiga koja ismeva popularne knjige onog doba. Zamislite sad Servantesa u Srbiji u XXI veku ne bi mogao ni prići Laguninoj tip listi, jer svi koji u knjižaru udju zatraže nešto lagano za plažu, a ne knjigu koja ismeva plaža romane. Zašto mi opet živino u eri viteških romana i ko će nas od njih da spasi?
Uglavnom roman je o Don Kihotu i njegovom kompanjonu Sanču Pansi koji upadaju u raznorazne nevolje zbog toga što je Don Kihot ubedjen da može da živi kao jedan od junaka viteških romana(laganih romana za plažu). Kraj je vrlo tužan kada on umire i priznaje da je ipak znao da sebe obmanjuje. Mislim da nisam nešto mnogo razmišljala o svim značenjima koje ima ovaj roman , uglavnom sam bila usresredjena na to da ga završim, ali sada kada ga se setim pomislim da smo svi mi ponekad Don Kihote naivni i romantični sa verom da je svet bolji nego što jeste i neustrašivo nalećemo na sopstvene demone, zmajeve i vetrenjače.


4."Ana Karenjina" Lav Tolstoj- Ovo je jedina knjiga sa ovog spiska koju sam ja zapravo čitala zato što sam morala, jer mi je bila deo obavezne lektire. Volela bih da je opet pročitam. Mislim da onda kada sam je čitala nisam mogla da razumem Anu i njenu depresiju zbog usamljenosti i izopštenosti iz društva, ali mi to nije smetalo da uživam u knjizi. Što se tiče famozne kosidbe meni je bilo jasno da je Ljevin oduševljen kosidbom , jer on kao plemić nema prilike da se bavi fizičkom aktivnošću i da mu je to prijalo, ne znam šta je tu bilo toliko dosadno, ali sam se ja pravila da mi je dosadan i sada mi je žao zbog toga. Ne znam da li je potrebno reći o čemu je roman , al ajde to je svrha ovog upitnika to je roman o ljubavi , o licemernosti društva u kome živimo, o iskrenosti, depresiji, roditeljstvu, o samoubistvu , o porodicima i životu njegovom smislu i lepoti življenja. Nikada neću zaboraviti scenu kada se Ana vozi kočijom do stanice i svi joj na ulici deluju ružno i daleko.

5."Dekameron" Bokačko- Sećam se da mi je jedna poznanica na autobuskoj stanici pričala kako je ovo jedina lektira koju je čitala od mnogobrojnih zadatih i sećam se da je rekla da je zabavna i puna erotskih priča , pa je verovatno zato mi nemamo za lektiru. Naravno da je mene to onda zaintrigiralo ( čak sam i mislila da nije fer sto oni imaju tako kul lektire , a mi ne) , pa sam je uzela  čim je došao letnji rasput i kada sam imala dovoljno vremena da je pročitam. Dekameron se sastoji od sto priča koje pričaju destet mlaića i devojaka koji su pobegli od kuge na jedno imanje na selu. I bilo mi je malo krivo što nismo malo više saznali o njima, ali oni čine samo okvira za dalje pripovedanje i tu su da nas podsete da nije bitna ličnost koja priča priču, već sama magija pripovedanja i moć da se za trenutak izgubimo u drugom svetu i pobegnemo od sopstvenih problema. Ima tu raznoraznih priča i neke se tematski ponavljaju,  iskreno uglavnom sam većinu njih zaboravila. Bilo mi je fascinantno to što je neko ovako nešto mogao da čita u srednjem veku ( pre svega mislim na izrugivanje sveštenstvu i na silnu golotinju) , ali kasnije sam saznala da je knjiga bila jako dugo zabranjena, pa sam se malo razočarala. Ukoliko volite  zabranjene knjige ovo je knjiga za vas. Ja lično mislim da knjige ne treba zabranjivati , osim ukoliko to ne podstiče veću čitanost istih.


To je mojih pet debelih knjiga , a koja je najobimnija knjiga koju ste vi čitali? I da li postoji neka koja vas možda plaši da je započnete? I sad na kraju treba navesti par obimnih knjiga koje želim da pročitam, a to su:

1. Rat i mir Lav Tolstoj- Sve što ja znam o ovoj knjizi je da se radnja dešava za vreme napada Napoleona na Rusiju i prati nekliko aristokratskih porodica. Znam sigurno da će mi se knjiga dopasti, jer sam jednom krenula da je čitam, ali sam morala da je vratim u biblioteku zbog nadolazećeg letnjeg raspusta. Ja nisam neki pobornik za to da treba da čitate knjige u sezoni u kojoj se dešava radnja romana i lično mislim da je to prolazni trend. Ako vam se čita o ruskoj zimi u sred juna , vi čitajte , ne morate čekati da zazimi, jer ako budete čekali nećete je nikad pročitati. Kao npr. ja. Paniram opet da krenem da je čitam u junu u inat svetu.

2.Stubovi zemlje Ken Folet- Sećam se da sam gledala film koji se davao na Tvu i da sam bila oduševljena filmom . Tek sam kasnije saznala da je film zapravo mini serija i da je  radjen po knjizi, pa bih volela da pročitam i nju. Radnja prati izgradnju fiktivne katedrale i brorbu izmedju sveštenika i plemstva dok sveštenik pokušava da gradi katedralu, plemstvo ga sabotira, a tu si i graditelji kaderale koji imaju sopstveni sukob. I sve njihove priče su medjusobno isprepletene i sve je vrlo zanimljivo i uzbudljivo. Mislim i da je sjajno  izabrano vreme za istorijusku fikciju , jer je srednji vek pogodno tle za njih,  jer  je obavijen velom misterije (ne znamo tačno ni ko je gradio katedrale) , pa ova priča deluje vrlo ubedljivo. Ono što me plaši je veliki broj strana i nisam sigurna da li će mi se dopasti stil kojim je napisana. Nadam se da je podjednako dobra kao i film/serija.




Comments

  1. Odličan tekst!:)
    Ja sam od tih kojima obimnost knjiga nije važna, ponekad me malo uplaši, ali iskustvo mi je pokazalo da obično u btim "glomaznijim" delima više uživam i nekako ih brzo, neosetno pređem, dok se oko onih od stotinak strana ponekad više "pomučim" i vraćam na isti pasus nekoliko puta.
    Takođe si ih divno predstavila. Svaku od ovih knjiga sam pročitala, a zanimljivo je da uglavnom od istih pisaca dajem prednost nekim drugim njihovim delima.
    Tako su mi, npr. "Jadnici" najmanje drag Igoov roman (iako ne osporavam njegovu vrednost i lepotu, naravno!), mnogo više volim "Bogorodičinu crkvu u Parizu" i "Čoveka koji se smeje".
    Od Dime više volim "Kraljicu Margo", ali mi je i "Grof Monte Kristo" odličan.
    "Dekameron" i "Don Kihot" su mi, koliko god briljantni, prva asocijacija na lektiru, a valjda jer smo ih tokom studija proučavali u okviru iste epohe sa, recimo Šekspirom ili Miltonom, a tek romantizmom (koji obožavam) odmah posle, ostavili su mi nešto "bleđi" utisak.
    Od "Ane Karenjine" mnogo više volim "Rat i mir".
    "Stubovi zemlje" su odličan roman, preporučila bih i mini-seriju iz osam epizoda (kod mene na blogu imaš tekst iz dva dela, kucaj "Rebuilding Pillars of the earth"), Folet je napisao još dve knjige u okviru tzv. "Kingsbridž trilogije", mada nisu strogo povezane: "Svet bez kraja" (isto ima serija, ali nije toliko dobra) i "Temelji večnosti".

    Kad razmislim, kapiram da su moje najdraže knjige (onih top 10 najdražih) uglavnom "bucke". "Braća Karamazovi", "Rat i mir", "Istočno od raja", "Druga knjiga Seoba" (za koju mi je najiskrenije žao što si odustala, ali, dobro, ima vremena); onda, obožavam "Aleksandrijski kvartet", "Izgubljene iluzije", zapravo, većina iz stare "Prosvetine" edicije "Biblioteka velikih romana" (one sa zelenim koricama i crno-belom fotografijom pisca) su odlične.
    Od najobimnijih koje sam čitala, ako ne računamo one u nastavcima (serijale), svakako tu spadaju "Čovek bez svojstava", "Uliks", "Mobi Dik", "Roman o Londonu", "Crno jagnje i sivi soko", "Vašar taštine", "Mala Dorit"...
    U planu mi je da pročitam dela "Crveni konj", "Dobri vojnik Švejk" i završim Prustovo "Traganje za izgubljenim vremenom".

    Hvala na odličnom tekstu i podsećanju!:)*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow trebaće mi jedno 20 godina da te stignem sa tim obimnim klasicima. Hvala na komentaru. :) Pa odustala sam zbog jako glupog razloga , naime krenula sam da čitam slučajno od drugog dela , jer sam se istripovala da treba na knjizi da piše drugi deo dva puta hahah. I onda mi ništa nije bilo jasno šta se dešava, pa ću krenuti opet lepo iz početka samo da pročitam ove što sam krenula da mogu na tenane lepo da se posvetim Crnjanskom. Što se tiče serije jako je volim baš su je prikazivali kad sam spremala prijemni. :) Inače mislim da sam čitala taj tekst, jer sam već odgledala seriju, pa se nisam plašila spojlera. :) Mene kod te knjige zapravo najviše muči to što je Evrobukovo izdanje užasno teško i glomazno. Nemam pojma šta je to Crno jagnje i sivi soko baš ću da potražim. :) I ja baš želim da pročitam tu sagu za izgubljenim vremenom dobila sam par preoruka, al sve nekako to odlažem, mada verovatno će mi se svideti ja baš eksetno umem da gubim sopstveno vreme. Što se tiče Viktora Igoa ja volim obe podjednako, al je ova tu ker je dugačka. :) Nisam još čitala Čoveka koji se smeje , al sam čula da je super. Nadam se da će mi se svideti Kraljica Margo, jer mi se jako sviđa film i gledala sam ga ponovo posle onog tvog teksta, baš je genijalan. :)

      Delete
    2. Iskucam ceo komentar (kilometarski), ali nisam se ulogovala i, naravno, sve mi se izgubi. Pa, hajde sad ispočetka.:)

      Polako, polako, dok stigneš u moje godine, stići ćeš me i sa knjigama.:) Iskreno, mnoge od ovih romana ni sama možda ne bih pročitala da nam nisu bili u obaveznoj lektiri na fakultetu.

      Eeeeeeeeeee, tu se većina zezne, trebalo je da te upozorim. Kad sam radila u biblioteci, čitaoci bi mi se redovno zbunili. Naime, "Drugu knjigu Seoba" uglavnom štampaju u dva toma (ne računam ovo "Lagunino", integrisano izdanje, u kome su oba romana), tako da piše "Druga knjiga Seoba - knjiga 1" i "Druga knjiga Seoba - knjiga 2", što jeste prilično konfuzno.:) Zapravo, najviše je "kriv" Crnjanski, koji je roman nazvao aludirajući na biblijsku Drugu knjigu Mojsijevu - "Egzodus", a ne zato što je u pitanju (bar ne direktni) nastavak "Seoba" (naježim se kad čujem "Seobe 2"!). Bolje da ne počinjem sa tumačenjem, mogla bih do sutra (diplomirala sam na ovom romanu), razmenićemo utiske kada je pročitaš.:)
      Inače, od Crnjanskog je odličan i "Roman o Londonu", za koji je dobio NIN-ovu nagradu, a u velikoj meri je inspirisan njegovim emigrantskim iskustvom.

      Jeste, serija je baš dobra i pre svega kasting, neki od likova su još bolje prikazani nego u knjizi.:) Inače, moje izdanje je starije, "Solarisovo", takođe glomazno, dok su "Svet bez kraja" štampali u dva toma. Nekako su mi vizuelno lepši od "Evro book"-ovih.

      "Crno jagnje i sivi soko" je putopis Rebeke Vest iz međuratnog perioda, kada je posetila Balkan i pre svega Jugoslaviju. Fenomenalno "skenirana" naša tradicija, raznovrsnost, mentalitet...u jednom delu puta, vodič joj je bio Stanislav Vinaver. Ono, knjiga baš za sporo čitanje i uživanje.:) Samo pazi, starija izdanja iz nekog razloga nisu štampana u celini, mislim da je tek "Mono i Manjana" objavio kompletan tekst bez "isečenih" poglavlja i, evo, sad "Vulkan".

      Mnogo me raduje što ovo čujem, film je divan i odličan, a posebno sam srećna što te tekst podstakao da ga ponovo odgledaš, jer nekako je time ispunjena svrha i namera bloga, pa HVALA.:))))

      Delete
    3. I meni se više sviđa Solarisovo izdanje, al je nažalost rasprodato, a mislim da imaju Evrobukova u biblioteci. :) Da skroz me je zabunio Crnjanski i izdavači, mislim da je možda Laguna u pravu što ucelo štampa knjigu. Ja sam mislila da je to drugi deo Seoba i nije mi bilo jasno zašto ima nastavak. :')

      Delete
    4. Plus zaista nema potrebe da mi se zahvaljuješ što sam pogledala film. :) Inače ne verujem da si baš toliko starija od mene , možda jedno 6 il 7 godina i sa obzirom na moje čitanje brzinom ranjenog puža ne verujem da ću baš stići da pročitam sve te obimne klasike za 6 il 7 godina, al dobro šta je tu je možda se jednog dana malo ubrzam. :D I da hvala ti za komentar i meni se nekad to desi da sve obriše , al ja nekako uspem da izadjem sa stranice. :')

      Delete
    5. Ja "Solarisova" izdanja izbunarim na Kupindu, jer su uglavnom rasprodata, ali prelepa. I objavljuju najbolji SF, ubedljivo. :)
      Inače, '88. sam godište (mada kažu, ili me teše, da izgledam dosta mlađe, svakako se tako osećam). :)
      A čitanje brzinom ranjenog puža, genijalno poređenje!:)

      Delete
    6. Ja baš slabo pazarim na kupindu to mi je nekako komplikovano, više volim da prošetam do knjižare. Nisam baš nikad čitala SF, inače Solarisova knjižara mi je jako blizu i tamo stalno imaju neka velika sniženja svojih knjiga, al uglavnom su rasprodate sve te Ken Foletove, jedom sam naišla na jednu , ali je bio drugi tom trećeg dela, pa nisam uzela , mada je bilo jako povoljno oko 250 dinara. I meni uvek kažu da izgledam malđe ( ja sam 94 tako da ne znam kolko misle da imam godina 18?) tako da ne verujem da te teše, verovatno stvarno izgledaš mlađe mislim da je to do genetike il smo jednostavno imale sreće, pa nemoj da se odaješ sa tim kad zađeš u moje godine. :'D Baš sam pre neki dan naišla na fejsu na sliku Marine Abramović sa 14 godina i kikicama na kojoj izgleda starije od mene pa sam bila malo u šoku, ona je i tad izgledala kao da ima 40. :')

      Delete
    7. Ćuti, meni je ponekad neprijatno koliko naručujem, npr. kada sam imala stipendije i plate, ili sad kad mi stigne honorar, većinu "spucam" na knjige i onda me sramota od poštara, čovek svakodnevno tegli pakete za mene.:)
      Šalu na stranu, ali je zato proces plaćanja pre slanja smaranje, mislim da nema banke u koju nisam do sada ušla.
      Anastasija, ti zaista (realno!) izgledaš mlađe, sudeći po slikama. Ja bih ti, ovako odokativno, dala možda 19 najviše.
      A istina je, genetika, moja mama je isto mladolika, baba takođe, barem deceniju mlađe deluju nego što jesu, a ja sam fizički povukla na tu stranu, pa će biti da je to.:) A ima veze i sa stilom oblačenja, nekim opštim stavom, duhom.
      Znam ljude koji su bili "matori" već u srednjoj školi.

      Delete
    8. Hahahha jako mi je smešno da zamišljam poštara sa ogromnim kutijama punim knjiga , jadan čovek, al neka dobro je to da se malo nabilduje. :') Inače moja baba meni pokupi pakete sa knjigama tako da mene nije sramota od poštara, mada verovatno i on ima neka zapažanja i opaske povodom naručivanja knjiga, moraću da pitam. :) Pa da jeste do genetike zato kažem da imamo sreće ne moramo da kupujemo kreme protiv bora , možemo samo knjige da kupujemo slobodno. :)
      I da i ti izgledaš kao da imas dvadesetak na onim slikama gde volontiraš, a tebi je verovatno draže da to čuješ nego što je meni, meni i dalje nije jasno zašto stalno izgledam mlađe.

      Delete
    9. Mučenik.:) Sreća njegova, pa obično nosi po jednu-dve knjige, a komplete dostavljaju kuriri, zbog kojih mi uglavnom nije žao jer su bezobrazni, pa najčešće traže da siđem pred ulaz i preuzmem pošiljku, pošto gospodu mrzi da se penju do četvrtog sprata.

      Do 25. sam želela da izgledam starije i što pre budem "ozbiljnija", onda sam počela da cenim to, pa se više ne nerviram kad me, nenašminkanu, u prodavnici oslove sa "devojčice".:) Videćeš i sama. U jednom trenutku, krećemo da brojimo godine unazad.

      Delete
  2. Tek sad skapiram da si gledala seriju "Stubovi zemlje" (rasejan mi mozak), onda slobodno i bez straha od spojlera pročitaj moju recenziju/analizu, jer tu sam istakla koje prednosti ja lično vidim u romanu, a koje u adaptaciji.:)

    ReplyDelete
  3. Nisam ni kod koga videla ovaj tag "obimnih knjiga". Ne verujem da mi je Isidorin tekst promakao ... možda ga čuva za kasnije ili ga je uradila pre mnogo godina, nemam pojma.
    Uglavnom, još od mladosti imam nelagodnost prema obimnim knjigama, tako da ih na mom spisku nema previše.
    Opet, pitanje obimnosti je diskutabilno. Napr. ja bih za sve koje su preko 500 strana rekla da su obimne.
    Pre par godina sam čitala "Bibliju otrovne masline". Ne sećam se broja strana, ali po...odosta sigurno. Međutim, font je toliko sitan da bi sigurno trebalo da ima još trećinu više.
    U skorije vreme (unazad 10 godina) sam pročitala i "Kapiju suza". Ne mogu da se setim još neke skorašnje. Inače, ubedljivo najobimnije delo je "Aleksandrijski kvartet", čitala 1995. godine, dok sam bila prinuđena da ležim održavajući trudnoću.
    U poslednje vreme sam nabavila par "buca": "Američku tregediju", "Školice", nešto Frenzena i Peljevina... Još se ne zna kada će njima svanuti, haha...

    Definitivno da nam ostale obaveze i zadovoljstva direktno utiču na broj pročitanih knjiga.
    Od kada mi je bloga i instagrama čitanje knjiga je vidljivo manje. Dosta vremena ode na čitanje tuđih tekstova i komentarisanje istih.
    Trenutno mi se to dopada i nije mi žao što su knjige otišle u drugi plan. Doduše, ja i nisam nikada mislila da su mi knjige vrednije od ljudi.

    Tako da, ... meni je super!

    PS. obrati pažnju na nepersiranje - poslednja opomena, poslednja šansa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I ja sam tek sad otkrila ovaj upitnik, ali ga neću raditi, čisto da se zna.:)

      Delete
    2. Mislim, sve je rečeno u komentarima.:)

      Delete
    3. A što ga ne bi radila?

      Prvo, u upitniku ćeš reći više nego u ovom komentaru, a drugo je pitanje auditorijuma koji prati tvoj blog (da ne pominjem ništa drugo, ali tvoj dugogodišnji staž ...)
      Ajde, ajde setićeš ga se ti u nekom trenutku, a svi mi ćemo uživati... :)

      Čisto da se zna da smo zainteresovani, haha :)

      Delete
    4. Jednostavno ne mogu da stignem.:( Sve tekstove sam pripremila unapred do maja, a kako sam o ovim knjigama uglavnom već pisala u sklopu raznih rubrika, prosto ne osećam da iemam šta novo da kažem. Nije da tražim izgovor, ali rastrzana sam na sto strana od početka godine i tek će biti jurnjave (teza, saradnje, honorarni posao, blog), pa uz najbolju volju, nemam u planu....nisam pročitala ijednu knjigu poslednjih sedam dana, pa vidi..(
      Ipak, zbog zainteresovanosti, stavljam na spisak za narednu godinu ili tako nešto.:*

      Delete
    5. Odlično! Oooodlično! Ma, fenomenalno...

      "nisam pročitala ijednu knjigu poslednjih sedam dana, pa vidi..("

      Nisi mogla ništa lepše da mi kažeš.
      A ono moje, ajd ljubim te ja 💕 pomnoži sa sto ...

      Delete
    6. Hvala ti na komentaru nisam zaboravila na ne persiranje. :) Vi se vidim baš raspričale i baš mi je drago što ćete možda uraditi tag . Inače pravila taga su da izaberete sa police najobimnije knjige , pa će se verovatno pokazati da to nisu iste knjige kao kod mene. Ja sam upotrebila goodreads police , jer od svih obimnih knjige na mojoj trenutnoj polici nijednu još nisam pročitala samo ih ređam( Seobe, Potragu za izgubljenim vremenom). E sad što se tiče averzije prema obimnijim knjigama ne znam šta da ti kažem, jer sam je i ja skoro zapatila. :) Pozvaću se na Isidorin komentar da je strah neosnovan , jer se te knjige nekad i brže pročitaju od ovih kratkih za šta se ja donekle slažem , jer znam po sebi da mi uvek treba jako malo vremena za neku knjigu npr fantastike iako ima preko 500 strana. Meni su obimnije knjige preko 700 strana, al ima i tih od 500 koje deluju jako glomazno valjda zbog štampe, pa pomislim da imaju i više? Što se tiče Šolica ja sam čula da je to odlična knjiga i čitala sam tekst na lupastore blogu o tome koliko je sjajna knjiga. :) Čula sam i za Frenzena da je super, al nisam čitala. Da li znaš možda da li ima neki blog tekst o nekoj knjizi Pola Ostera, jako me zanima taj pisac , a ne znam odakle da počnem.?Aleksandrijski kvartet sam krenula da čitam , pročitala sam samo Justinu za sad i nemam pojma da li ću nastaviti. Što se tiče bloga nisam nešto primetila još uvek da mi smanjuje čitanje, al sve i da to radi mislim da ću nastaviti ovde da piskaram i komentarišem , jer mi je to zabavno i mislim da je instagram veće zlo bar po mene, ja kad se jednom zagledam u instagram prođe sto godina pre nego što se osvestim. Plus na instagramu ja obično samo gledam slike i skrolujem u nedogled, vrlo retko tamo nešto pišem. E da upitnik sam preuzela sa jutjuba mogu vam linkati kasnije video. :)

      Delete
    7. Praviću se da nisam primetila poslednju rečenicu ili ću zamisliti da odgovaraš i Isidori i meni zajedno. I to samo zato što pominješ Ostera. Ne mogu ti tu pomoći, nisam ništa čitala, ali mi je u planu!

      Delete
    8. Haha pa jesam mislila na tebe i Isidoru. :) Šteta za Ostera moraću nekako nasumično da izaberem. :)

      Delete
    9. Mama, pre nego što nastaviš da likuješ :P, napominjem da je to trenutno, dok biblioteka ne počne sa radom, a onda ću da "skapavam" naučnom odeljenju nad devetnaestovekovnim realistima. :*
      Uostalom, razmisli, da ja ne čitam - šta biste svi vi čitali na blogu?:)
      Ovih dana samo, sticajem okolnosti, više pišem.

      Delete
    10. Ćerko, moram da te ispravim - likovati znači biti zlurad, radovati se tuđoj nesreći ... Ja nipošto nisam zlurada, haha. Ja se istinski radujem tvojoj sreći (mada ti gledaš na to iz drugačije perspektive).
      Generalno ja sam mahnita od sreće što si se ti pokrenula prema svom doktoratu. Implikacije su da čitaš ono što ti stručno treba itd..., a ne ovo za blog. Slobodno nas malo zanemari. Valja se to ponekad. Time i sebe lišavaš neke presije. To je tebi jedna velika lekcija koju tek treba da savladaš. 💕
      Jbg-a, ja sam htela da udarim malo na šegu s tobom, a uvek završim da ti nešto popujem. Mrzi me da ovo poslednje brišem, pa onda ti ignoriši.

      Brate, kakva okupacija tuđeg virtualnog prostora! Sad već mislim da bi trebalo da me je sramota, ali nije, priznajem! 😍💞

      Delete
    11. Hahah ma opušteno što se tiče virtuelnog prostora slobodno ga okupirajte zato i služi prostor za komentare. :) Ps jako mi je slatko ovo za majku i ćerku.

      Delete
    12. Ali, ja sam mislila na ono drugo, simpatično likovanje, ne zlurado, nego u stilu:"Aha! Sad sam u pravu!" :) Znaš to i sama.:*
      Nema ignorisanja. I neka smo uzurpatori, dokle god se odlično zabavljamo.:)
      Inače, Anastasja, ovo je moja blogomama, a ja njena "ćerčica", odavno me već virtuelno usvojila (i osvojila), tako da ćeš videti već i sama, ova neverovatna žena je duhovni guru.:)

      Delete
    13. I eto, ubedile ste me, upitnik je na listi za neko buduće vreme, tipa, od jeseni...kad ne mogu ništa da vam odbijem.:)

      Delete
    14. Skroz mi je drago i unapred se radujem tekstu sa obziroma da si čitala i knjige za koje ja prvi put sad čjem npr. Američkku tragediju itd. :)

      Delete
  4. Otkricu ti malu tajnu: u godini procitam dosta knjiga jer dosta njih slusam na yt! U decembru sam imala ozbiljnije probleme sa vidom (generalno imam problema sa ocima, operacije i iako to) pa sam morala na neko vreme da se oprostim od knjiga. Tada sam pocela da slusam knjige na youtube-u, prvenstveno sa kanala mp3 book Balkan. Izmedju ostalih sam procitala/ odslusala Rat i mir. Bilo je bas lako i zavavno: Dusica pere sudove i slusa knjigu; Dusica sprema slavu i i usa knjigu; Dusica uvek ide peske jer je to zdravo i iima priliku da slusa audio knjigu. 😎
    Da se vratimo na knjige o kojima si pisala: citala sam 4 od 5 ponudjenih, mada to planiram da ispravim u toku godine. Nisam citala Jadnike, ali nasla sam audio knjigu i cim budem mogla da joj se posvetim , pocecu da je slusam. Prosle godine sam citala Grof Monte Kristo i jako mi se dopala, svaki mali detalj je samo zupcanik u masini zvanoj Osveta (obozavam knjige i price o vracanju milo za drago- bicu zahvalna za preporuke 😀). A ostale tri sam citala u srednjoj i najbolje se secam Ane Karenjine.
    Od debljih knjiga koje sam citala je i Qvo vadis od poljskog dobitnika Novela Henrika Sjenkjevica. Veoma mi se dopala, uvek imam negde u planovima da je ponovo citam i da peocitam jos nnesto od njega.
    Takodje da ne zaboravim Dzensonovu istoriju umetnosti 😍
    Odlican post i verovatno cu ga raditi u buducnosti !

    ReplyDelete
    Replies
    1. O baš mi je žao da to čujem to je baš strašno, nadam se da će ti biti bolje uskoro. <3 Nisam znala da ima toliko knjiga na yt, mogla bih i ja jednom da probam , mada ne znam da li ću moći toliko da se skoncentrišem dok slušam nešto, ali hvala na informaciji pogledaću šta sve imaju tamo . :) Ja nisam baš celog Jansona pročitala, preskočila sam barok, jer sam je čitala za ispit i nisam stigla sve da pređem, a posle se nisam nikad vratila da pročitam ostatak. Možda jednog dana , jer zapravo volim i taj stil. :) Jeej za Jadnika videćeš super je knjiga, samo moraš imati strpljenja na početku dok ne počne radnja, znam da je taj uvodni deo baš dugačak i da se većina ljudi kojima sam je preporučila obeshrabrila na početku. :) Nisam nikad čula za Quo vadis pogledaću knjigu. :)

      Delete
    2. Eeeeeeeeeee, kako zaboravih, pridružujem se i ja preporukama za "Quo vadis", odlična, divna knjiga! Postoji i film, ali knjiga je sjajna. I "Američka tragedija" koju su već spomenuli, "Školice", "O junacima i grobovima", "Saga o Forsajtima"....

      A ja nikako ne mogu da slušam audio-knjige.:( Nema sile. Pa, mene su i naučili da čitam tako rano jer sam bila nestrpljiva i dosadna, do te mere da sam sama izmišljala tok priče ili napamet ponavljala kako ide, pa ih ispravljala ako "vrdaju".

      Dušice, nadam se da ti je sada bolje.:( Meni je vid baš uvek bio nešto na šta posebno pazim i malo sam veći hipohondar po tom pitanju, jedem šargarepu i luk, idem na kontrole kod oftamologa, pazim na osvetljenje, jer mi je stalo da što duže izbegnem dioptriju, koju je 95 % mojih kolega dobilo već na polovini studija.

      Delete
  5. Hvala na lepim zeljama, zasad je...ok. Nikad nece biti sve idealno ali dobro, znam da cu morati da zivim sa tim.
    Sad knjige ! Americku tragediju, Skolice itd. nisam citala ali bice vremena. Nocas sam se setila knjige Majstor i Margatita, da li je ona buca medju knjigama? Ima oko 500 i nesto strana, za mene sa tim brojem pocinju vece knjige)))
    I da se pridruzim vasoj ranijoj diskusiji o mladolikosti- tri godine sam jeftinije placala clanstvo u biblioteci jer su mislili da sam srednjoskolka! Tada sam imala 22-23 godine. Ima dosta do genetike a ima i do sminke. Ja se bas retko sminkam i uvek mi je bilo vaznije da mi je cista i zdrava koza nego sminka. Plus, zarazena jednim yt kanalom, pocela sam da pratim trendove iz Azije i sta oni sve koriste da bi ostali mladoliki. Kad vec imam mladoliko lice, zasto da ga ne ocuvam )))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bitno je da se ništa ne pogorša i da ti bude bolje , ti se samo čuvaj. :) Nisam ih ni ja čitala. Što se tiče Majstora i Margarite ja nemam pojma koliko ta knjiga ima strana , ali mislim da ja imam neko manje izdanje nije mi delovala veliko na oko knjiga, a ja te oko 500 strana ne računam u jako obimne ne znam zašto mogla bih početi sa obzirom da se ni njih lako ne uhvatim. Iskreno i ja sam mislila da ti ideš u srednju školu , a videla sam samo onu sliku na gudridsu, tako da šalj ti nama taj yt kanal. hahah :D

      Delete
    2. Oh hvala, hvala😜 Kanal se zove Olgatoja, devojka je iz Poljske, zivi u UK i obozava azijsku kozmetiku i masaze

      Delete
    3. E, dvoumila sam se i sama oko "Majstora i Margarite", međutim, kad uporedim sa ostalima, nije mi baš "bucka" (više je "prosek"), iako je njena grandioznost druge vrste!:))))
      Ali, zato se setih još nekih naslova koje sam čitala, a odgovaraju kategoriji:
      "Doktor Živago", "Tihi Don", "Portret jedne ledi", "Dejvid Koperfild", "Božanstvena komedija", "Vreme smrti"...

      Definitivno se slažem za minimalno korišćenje šminke!:) Ja, s jedne strane, volim da se našminkam, a nekad me toliko mrzi...isto tako, šminkam samo oči (senka, maskara i krejon, eventualno ajlajner), puder nikad u životu nisam stavila, pa je možda i do toga, jer oni prilično isušuju kožu. Primenjujem "staromodni" recept: voda, eventualno neki tonik za čišćenje lica, obična krema i to je to.
      Sećam se, bila sam treća godina fakulteta i otišla kod tadašnje frizerke da mi skrati šiške. Bio je maj, sezona matura, pa me žena koja je čekala u stolici do moje pita, pravim li to frizuru za proslavu. Kažem joj:"Odavno sam ja to završila!" Ona me zabezeknuto pogleda.:)
      Moji me i dan-danas zezaju da bi, eventualno radeći u školi, izgledala "kao miš" pored ovih "iždžikljalih" generacija.

      Delete
    4. Azijati zaista izgledaju izuzetno mladoliko, veoma teško mogu da im odredim godine, posebno ženama. Da ne pominjem onu savršenu strukturu kostiju lica.:) Eto, gledam seriju "Elementarno" i divim se Lusi Lu, žena ima skoro pedeset, a prelepa, lice, kosa...

      P.S. U šta pretvorismo temu!:)

      Delete
    5. Ne znam ni ja kako smo dovde došle, al malo fali da postanemo beauty blogerice. Hahah Ja inače baš volim da se šminkam , al ne šminkam se često , jer me mrzi da skidam šminku. :) Užasno sam lenja po tom pitanju i volela bih da ni ja nisam nikad koristila puder sad ne bih verovatno imala probleme sa kožom tj bila je čistija dok ga nisam koristila u srednjoj. I meni se to jednom desilo pitali su me da li idem na malu maturu ili na maturu. hahah Što se tiče ovih naslova moram da potražim ko je napidao " Portret jedne ledi" , skroz mi zvuči poznato, al ne sećam se o čemu se tu radi.

      Delete
    6. Što da ne, da se i mi malo ovajdimo od blogovanja, ovako samo kulinarske i kozmetičke stranice zarađuju, mi "umetnici" živimo od vazduha i ljubavi.:)
      Šalu na stranu, po pitanju skidanja šminke si kao moja najbolja drugarica, koju je dok smo studirale redovno mrzelo da očisti krejon pre spavanja i ujutru se budila sva slepljena i zacrnjena oko očiju.:)

      Henri Džejms je pisac, knjiga je dobra, ali je kraj malo razočaravajući, meni barem. Postoji i ekranizacija, sa Nikol Kidman i Džonom Malkovičem.

      Delete
    7. Hahah baš :) Što bi rekle Modelsice "Mojoj duši napaćenoj samo pare fale." Videla sam za Henrija Dzejmsa imam i to na kilometarskom gudrids spisku. :) E da baš i ja tako, al evo u skorije vreme sam otkrila sam neku balea sensitive penu za umivanje koja sve skine, pa joj reci da je odlična za skidanje šminke. Anastasjah da budem, delim make up savete šakom i kapom.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sajamski Book haul

Filmovi o piscima

Sedam smrtnih grehova čitanja