Uvodni post i o kupovini knjiga na akcijama

   Jako mi je teško da započnem sa pisanjem bloga, jer ne znam odakle bih počela, a imam osećaj da želim toliko toga da kažem odjednom. Naravno to je sve nemoguće postići u jednom ovom prvom postu i ja vam se unapred izvinjavam da mi ne zamerite na greškama i na nivou kvaliteta ovih objavi , jer još uvek nisam sigurna kako sve ovo funkcioniše.
   Za početak želim da kažem da sam ovaj blog oformila na nagovor drugarice koja mi je rekla da bih mogla , bar da pišem o onome što pročitam,ako več ništa drugo ne radim u životu osim što čitam. I evo mene ovde. Poslučala sam njen savet i drago mi je da jesam, jer mi se čini da ne umem da govorim o knjigama uopšte uživo, a goodreads nije uvek podesan da se iznesu sve ideje i stavovi, jer na primer nema prostora da uporedim dve knjige ili da uradim neki zanimljivi upitnik o knjigama. Morala sam sve ovo da kažem napravim malu digrsiju za uvod i sada želim da pređem na prvu temu.
   Ono što mi je palo na pamet da pišem je o knjigama sa Lagunine akcije 10 za 1000 dinara , jer sam u poslednje vreme njih čitala u nadi da ću smanjiti moju nepročitanu gmilu knjiga koja svakim danom sve više raste. Iako je pomalo čudno da pišem o ovoj akciji sa obzirom na to da je u prvoj polovini ove večeri bila noć knjige i da su se ljudi vraćali i sa naramcima knjiga ,ja nažalost nisam kupila ništa , jer sam shvatila da sam preterala u poslednje vreme sa kupovinom te da sam ispunila  do vrha jedan deo police sa nepročitanim knjigma i da bi bilo bolje da se bacim na čitanje i ostavim novčanik na miru.

   Ali da se ja vratim na temu , ovo je prvi put da sam kupila nešto na ovoj akciji , iako sam gledala liste i predhodnih godina , te znam da se neke poput "Devojaka" i "Nesporazuma u Moskvi" možda potpuno nezasluženo nađu na ovoj listi svake godine.
   Prva koju sam dograbila je bila "Devojke" od Eme Klajn i moram da kažem da sam se prijatno iznenadila , jer je bila jako dobro napisana. Radnja se dešava u Americi u vreme hipi pokreta i prati život četrnaestogodišnje tinejdžerke koja postaje opsednuta jednom devojkom , koja je opet opsednuta vođom jednog kulta. Moram da ponovo  napomenem da Ema Klajn fantastično piše i nadam se da će napisati još mnogo knjiga. Što se tiče same radnje jako mi je drago da neki detalji nisu u potpunosti prikazani , jer ja ne podnosim trilere i krvave scene, to sam naučila kada sam pokušala da čitam Karizija. Elem knjiga je sjajna dobila sam je skoro džaba , a platila bih svakako i punu cenu za nju. Knjiga me inače  jako podseća na Heseovog "Demijana", valjda zato što je glavni motiv i ovde opsesija.

   Sledeća knjiga koju sam uzela je "Dnevnik Bridžit Džouns"prvenstveno zbog toga , jer sam odjednom uzela ceo serijal. (Primetila sam da se serijali često menjaju na ovoj akciji za razliku od knjiga koje se stalno nađu na listi) Predhodno sam već odgledala film, ali mi to uopšte nije smetalo da čitam knjigu, jer se one u potpunosti razlikuju i moram da kažem da mi je film nekako draži zbog glumaca,a knjiga smešnija zbog načina na koji je napisana. Prva polovina knjige mi se dosta dopala i bila mi je smešna, a nikako nisam mogla da se naglas smejem jer je uvek neko baš u tom trenutku spavao, ali nakon nekog vremena mi je dosadilo stalno nabrajanje kalorija i kila i cigareta i ko zna čega sve ne na početku poglavlja. Naravno da je u početku bilo i smešno i simpatično , ali iskreno meni nije jasno da se jedna odrasla žena od 30 i nešto ponaša kao tinejdžerka na  dijeti. Posle se radnja malo ubrzala, a i ja sam napravila malu pauzu od čitanja, pa sam je nekako završila . Svideo mi se kraj i svidelo mi se to koliko zapravo podseća na strukturu "Gordosti i predrasuda " kojom je inspirisan, toliko do u tančina da u jednom trenutku izazove i zamor i dosadu.Šalim se , ali i ne. Elem tu je  Gospodin Darsi očigledno, nepodnošljiva majka, blagi otac i dramatični događaj na kraju koji je posledica gluposti lakomislenog junaka u romanu. Čini mi se da i   kao i u romanima Džejn Ostin i ovde postoji suptilan umetnut socijalni komentar kroz Bridžetine prijatelje, jer svaki od njih ima neki svoj problem koji je dosta zastupljen u modernom društvu U svakom slučaju zanima me šta će dalje biti sa Bridžit i Darsijem i nadam se da ima manje brojanja kalorija u nastavcima, jer se ona konačno eto zaljubila.
   Na kraju mislim da sam  relativno zadovoljna svojom kupovinom , iako mi je žao što sam uzela ceo serijal odjednom , a ne Videla I i II i ne razumem ljude koji kupuju odjednom sve knjige u serijalu pa kako znaju da će im se baš toliko svideti? Ja sam imala velika očekivanja od Bridžet , jer je uglavnom jako mnogo hvale strani booktjuberi kao baš jako kvalitetan čiklit. Što se tiče daljeg čitanja mislim da ću se sada malo baciti na hrpu polovnih knjiga koje sam nakupila tokom poslednjih meseci.

Comments

Popular posts from this blog

Sajamski Book haul

Filmovi o piscima

Sedam smrtnih grehova čitanja